Regulamin Rajdu
Dodane przez Hufiec dnia 05.09.2011 00:00:00
Hufiec ZHP Sierpc im. Janusza Korczaka
oraz
4 DSH im. Szarych Szeregów z Rościszewa i 9 DH im. Armii Krajowej w Rościszewie

zaprasza na

Rajd "Pamięci Poległym" w ramach Harcerskiego Startu 2011



Regulamin rajdu w rozwinięciu newsa.

Komenda Rajdu


Rozszerzona zawarto�� newsa
REGULAMIN

I. Organizator.

• Hufiec ZHP Sierpc im. Janusza Korczaka
• 4 Drużyna Starszoharcerska im. Szarych Szeregów z Rościszewa
• 9 Drużyna Harcerska im. Armii Krajowej z Rościszewa

II. Termin i miejsce.

• 16-17 września 2011 r. Sierpc – Rościszewo
• Rozpoczęcie rajdu: 16.09.2011 r. o godz. w Parku Korczaka.
• Zakończenie: 17.09.2011 r. około godz. 1 1°° w Zespole Szkół Samorządowych w Rościszewie.

III. Komenda rajdu.

• phm. Mariola Ciesińska - komendant rajdu
• hm. Jadwiga Lisicka — kwatermistrzyni
• hm. Jolanta Rożniak — zastępca komendanta ds. organizacyjnych
• pwd. Agnieszka Szymańska — zastępca komendanta ds. programowych
• pwd. Damian Mazurowski - szef obsługi rajdu

IV. Cele imprezy.

• integracja środowisk harcerskich
• upowszechnianie harcerskiej metody wychowawczej,
• propagowanie form aktywnego wypoczynku i turystyki pieszej,
• rozwijanie umiejętności z dziedziny: orientacji w terenie, pierwszej pomocy i innych technik harcerskich
• poznanie historii i geografii własnego regionu

V. Założenia programowe.

Trasa rajdu będzie zlokalizowana na terenie gminy Sierpc. Uczestnicy będą wędrowali z Sierpca do Rościszewa, wykonując po drodze zadania rozwijające orientację w terenie, spostrzegawczość, działanie zespołowe, pomysłowość i ogólne wyrobienie harcerskie.

VI. Uczestnictwo i zgłoszenia.

W rajdzie mogą uczestniczyć drużyny harcerskie i starszoharcerskie Hufca ZHP Sierpc. Każdej drużynie towarzyszy pełnoletni instruktor lub opiekun. Na starcie rajdu obowiązuje regulaminowe umundurowanie. Zgłoszenia należy dokonać osobiście w biurze Komendy Hufca Sierpc, ul. Braci Tułodzieckich 9 lub telefonicznie pod numerem 24 275 24 03, podając nazwę drużyny i liczbę uczestników. Wpisowe wynosi 5 zł od osoby. Zgłoszenia wraz z wpisowym będą przyjmowane w terminie do dnia 12 września 2011 r.

VII. Zakwaterowanie, wyżywienie i ekwipunek.

Organizator zapewnia nocleg w budynku szkolnym. Obowiązkowo należy mieć obuwie na zmianę, karimatę i śpiwór oraz ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych. Patrole powinny być też ubezpieczone oraz posiadać apteczkę. Uczestnicy otrzymają jeden gorący posiłek 16 września oraz herbatę i wrzątek do posiłków, prowiant na pozostałe posiłki przygotowują we własnym zakresie.

VIII. Zadanie przedrajdowe.

1. Każda drużyna przygotowuje piosenkę o tematyce wojennej, którą zaprezentuje podczas wieczornego ogniska.
2. Każda drużyna zakupi znicz, który zapali przy Pomniku ofiar hitleryzmu w Rościszewie.

IX. Ocena.

Na trasie będą oceniane: znajomość Prawa Harcerskiego, technik harcerskich, mundurowanie, orientacja w terenie, sposób i dokładność wykonania zadań, zachowanie na trasie i w miejscach noclegów. W punktacji uwzględnione też będzie wykonanie zadania przedrajdowego. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe, a pozostali uczestnicy pamiątkowe dyplomy.