XXI Turniejada Mikołajkowa - pion zuchowy
Dodane przez Hufiec dnia 14.11.2016 00:00:00

XXI TURNIEJADA MIKOŁAJKOWA
PION ZUCHOWY "W państwie Mieszka"


Termin: 3.12.2016 r. godz. 9.00
Miejsce: Hala sportowa SP nr 2 w Sierpcu
Organizator: Hufiec ZHP Sierpc
Program opracowała: dh Anna Mańkowska
Wpisowe: 3 zł.
Zgłoszenie: zgłoszenie wraz z wpłatą do 21 listopada 2016 r. godz.15.00

CELE TURNIEJADY:
- integracja gromad zuchowych
- przybliżenie zuchom wydarzeń historycznych związanych z chrztem Polski
- zdobycie sprawności zespołowej ?Biały Orzeł?
- współpraca w gromadzie
- rozwijanie sprawności fizycznej zuchów
- zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas zabawy

ZADANIA PRZEDTURNIEJOWE:
- Każda gromada przygotowuje kartkę świąteczną (bez wpisanych życzeń)
- Każda gromada przygotowuje strój Słowianina lub Słowianki
- każda gromada przygotowuje się do Musztry Drużyny Mieszka (wybrane elementy musztry zuchowej- baczność, w dwuszeregu zbiórka, wyrównaj, w prawo zwrot, wszyscy za mną marsz, spocznij, gest uciszania )
- każda gromada przygotowuje piosenkę lub pląs związany z tematem przewodnim Turniejady
- w każdej konkurencji bierze udział 6 zuchów. Prosimy o wcześniejsze ustalenie składu ?6? i sprawną wymianę zawodników
- Zuchy obowiązuje strój sportowy. Drużynowi proszeni są o pełne umundurowanie.
- Wszyscy uczestnicy zmieniają obuwie!

PRZEBIEG TURNIEJADY:

1. Zbiórka przybyłych gromad, powitanie
2. Musztra Drużyny Mieszka
3. Sportowe zmagania zuchów ? zdrowa rywalizacja, doping przez okrzyki widowni.
4. Spotkanie ze Św. Mikołajem- przedstawienie 14 GZ z Lelic przybliżające zuchom wydarzenie historyczne chrztu Polski (ok. 10 min.)
5. Wręczenie dyplomów, sprawności, medali wykonanych przez 14 GZ upamiętniających rocznicę chrztu Polski oraz słodkich upominków.
6. Zabawa z Mikołajem.

PROPOZYCJE ZABAW DLA ZUCHÓW:
1. ?Uczta na dworze Mieszka?
Zuchy stoją w rzędach na linii startu. Pierwszy zawodnik trzyma na podniesionej dłoni plastikowy talerzyk z piłeczką. Na sygnał biegnie do pachołka, okrąża go i wraca na linię startu. Przekazuje talerzyk z piłeczką kolejnemu zawodnikowi.
2. ?Rycerskie wyścigi konne?
Zuchy stoją w rzędach na linii startu. Dobierają się parami. Pierwszy zakłada szarfę, drugi trzyma za nią. Na sygnał biegną w stronę pachołka. Tam zamieniają się rolami i wracają do linii startu.
3. Polowanie na ?grubego zwierza?.
Zuchy stoją w rzędach na linii startu. Zadaniem każdego uczestnika jest trafienie woreczkiem do poręczy.
4. Słowianin- Słowianka
Każda gromada wybiera jednego zucha i przynosi wcześniej przygotowany strój Słowianina lub Słowianki. Zadanie polega na szybkim przebraniu wybranego zucha w strój Słowianina lub Słowianki.
5. Zabawa z datą ?966?
Zuchy układają z kartek ksero datę chrztu Polski ?966?
6. Orzeł Biały
Każda gromada otrzymuje kopertę z wyciętymi białymi kołami, z których układa orła, a następnie przykleja go na czerwonej kartce. Po zakończeniu zadania każda gromada podnosi swojego orła do góry.

Życzymy wspaniałej zabawy! Czuwaj!