Regulamin Rajdu
Dodane przez Hufiec dnia 05.09.2011 00:00:00
Hufiec ZHP Sierpc im. Janusza Korczaka
oraz
4 DSH im. Szarych Szeregów z Rościszewa i 9 DH im. Armii Krajowej w Rościszewie
zaprasza na
Rajd "Pamięci Poległym" w ramach Harcerskiego Startu 2011
Regulamin rajdu w rozwinięciu newsa.
Komenda Rajdu
Rozszerzona zawarto¶æ newsa
REGULAMIN
I. Organizator.
• Hufiec ZHP Sierpc im. Janusza Korczaka
• 4 Drużyna Starszoharcerska im. Szarych Szeregów z RoÅ›ciszewa
• 9 Drużyna Harcerska im. Armii Krajowej z RoÅ›ciszewa
II. Termin i miejsce.
• 16-17 wrzeÅ›nia 2011 r. Sierpc – RoÅ›ciszewo
• RozpoczÄ™cie rajdu: 16.09.2011 r. o godz. w Parku Korczaka.
• ZakoÅ„czenie: 17.09.2011 r. okoÅ‚o godz. 1 1°° w Zespole Szkół SamorzÄ…dowych w RoÅ›ciszewie.
III. Komenda rajdu.
• phm. Mariola CiesiÅ„ska - komendant rajdu
• hm. Jadwiga Lisicka — kwatermistrzyni
• hm. Jolanta Rożniak — zastÄ™pca komendanta ds. organizacyjnych
• pwd. Agnieszka SzymaÅ„ska — zastÄ™pca komendanta ds. programowych
• pwd. Damian Mazurowski - szef obsÅ‚ugi rajdu
IV. Cele imprezy.
• integracja Å›rodowisk harcerskich
• upowszechnianie harcerskiej metody wychowawczej,
• propagowanie form aktywnego wypoczynku i turystyki pieszej,
• rozwijanie umiejÄ™tnoÅ›ci z dziedziny: orientacji w terenie, pierwszej pomocy i innych technik harcerskich
• poznanie historii i geografii wÅ‚asnego regionu
V. Założenia programowe.
Trasa rajdu będzie zlokalizowana na terenie gminy Sierpc. Uczestnicy będą wędrowali z Sierpca do Rościszewa, wykonując po drodze zadania rozwijające orientację w terenie, spostrzegawczość, działanie zespołowe, pomysłowość i ogólne wyrobienie harcerskie.
VI. Uczestnictwo i zgłoszenia.
W rajdzie mogą uczestniczyć drużyny harcerskie i starszoharcerskie Hufca ZHP Sierpc. Każdej drużynie towarzyszy pełnoletni instruktor lub opiekun. Na starcie rajdu obowiązuje regulaminowe umundurowanie. Zgłoszenia należy dokonać osobiście w biurze Komendy Hufca Sierpc, ul. Braci Tułodzieckich 9 lub telefonicznie pod numerem 24 275 24 03, podając nazwę drużyny i liczbę uczestników. Wpisowe wynosi 5 zł od osoby. Zgłoszenia wraz z wpisowym będą przyjmowane w terminie do dnia 12 września 2011 r.
VII. Zakwaterowanie, wyżywienie i ekwipunek.
Organizator zapewnia nocleg w budynku szkolnym. Obowiązkowo należy mieć obuwie na zmianę, karimatę i śpiwór oraz ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych. Patrole powinny być też ubezpieczone oraz posiadać apteczkę. Uczestnicy otrzymają jeden gorący posiłek 16 września oraz herbatę i wrzątek do posiłków, prowiant na pozostałe posiłki przygotowują we własnym zakresie.
VIII. Zadanie przedrajdowe.
1. Każda drużyna przygotowuje piosenkę o tematyce wojennej, którą zaprezentuje podczas wieczornego ogniska.
2. Każda drużyna zakupi znicz, który zapali przy Pomniku ofiar hitleryzmu w Rościszewie.
IX. Ocena.
Na trasie będą oceniane: znajomość Prawa Harcerskiego, technik harcerskich, mundurowanie, orientacja w terenie, sposób i dokładność wykonania zadań, zachowanie na trasie i w miejscach noclegów. W punktacji uwzględnione też będzie wykonanie zadania przedrajdowego. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe, a pozostali uczestnicy pamiątkowe dyplomy.